Ders 8(Vizyon Sahibi ol)

 

Ders 8(Vizyon Sahibi ol), saymuallim
Ders 8(Vizyon Sahibi ol)

Ders 8(Vizyon Sahibi ol)

Sevgili öğrenciler, daha önceki yazımda hayal kurmanın öğrenim hayatındaki önemine değinmeye çalışmıştım. Bu yazımda ise kuru hayal kurmaktan daha kapsamlı bir kavram olan vizyon sahibi olma konusundan bahsetmek istiyorum.

Kısa bir açıklama yapacak olursak; vizyon, bireylerin ileriye dönük sistemli hayal kurma çalışmalarıdır. Bu yazımda vizyon sahibi olmanın sizlere neler kazandırabileceğini maddeler halinde sıralamaya çalışacağım:

** Vizyon sahibi olmak amaçlarınızın netleşmesini sağlar.

** Hayatınıza anlam katar.

** İsteklere ulaşma konusunda motivasyon sağlar.

** İlkeli davranmanızı sağlar.

** Odaklanma becerinizi artırır.

** Karşılaştığınız engelleri daha kolay aşmanıza yardımcı olur.

** Hayatınızı daha anlamlı ve verimli yaşamanıza sebep olur.

Bu yazımda hayatınızı daha bilinçli yaşayabilmeniz için vizyon sahibi olmanın ne kadar önemli olduğunu vurgulamaya çalıştım. Daha önceki yazılarımın tamamında olduğu gibi bu yazımda da sizlere pratik bilgiler vermeye çalışıyorum. Vizyon sahibi olmak için neler yapmanız gerektiğini ve nasıl hayal kurma çalışmaları yapabileceğinizi daha önceki ‘’ Hayal Gücünü Kullan’’ başlıklı yazımdan daha ayrıntılı olarak öğrenebilirsiniz.

Görseller:unsplash.com

 



Ders 8(Vizyon Sahibi ol) Ders 8(Vizyon Sahibi ol) Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ocak 09, 2022 Rating: 5

4 yorum:

  1. kelime olarak hala kavramakta sıkıntı çekiyorum bu konuyu, ama çabalıyoruz vizyon sahibi olmak için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, gerçekten de Vizyon, misyon kavramları genelde karıştırılır. Bu konuda daha ayrıntılı bilgiyi fatihpinarca.blogspot.com sitemden ''Vizyon Sahibi Olmak Neden önemlidir'' başlıklı yazıyı okuyarak edinebilirsiniz. Yorum ve ziyaret için çok teşekkürler Ahmet Bey:)

      Sil
  2. Henüz gerçeklemesi konusunda gerçekçi yaklaşımda bulunamadığım bir hayalim var. Önüme bir hedef koyarsam vakit kaybetmemiş olacağım. Yazınızı okuyunca bunu fark ettim. :) Vizyon sahibi olmak önlerinde uzun bir gelecek olan gençlerin göz ardı etmemeleri gereken bir konu. Dikkat çektiğiniz ve bilgi verdiğiniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, vizyon sahibi olmak sizin de bahsettiğiniz gibi çok önemlidir. Ziyaret ve değerli yorumlarınızı bloğumda görmekten mutluluk duyuyorum:)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.