Eğitim Üzerine Yazılmış Eserlere Göz At

 



Eğitim Üzerine Yazılmış Eserlere Göz At, saymuallim
Eğitim Üzerine Yazılmış Eserlere Göz At

Sevgili Hocam, zaman zaman eğitim-öğretimle ilgili eserlerden bahsetmeye çalışacağım. Bu yazımda ise ünlü yazar Immanuel Kant’ın Eğitim Üzerine kitabı hakkında bazı değerlendirmeler yapmak istiyorum. Sen de yazarın tespitlerinden faydalanmak istersen aşağıda sıraladığım maddelere göz atman faydalı olabilir.

** Yazar, çocuklara verilmesi gereken eğitimin küçük yaşlarda verilmesinin çok faydalı olduğunu söylemektedir. 

** Yazara göre, eğitimin en önemli işlevi, düşünmeyi öğrenmek ve sorgulamaktır.

** Yazar, kitabında keyfilik ve özgürlük arasındaki çizginin çok iyi belirlenmesi gerektiğini vurgulamaktadır.

** Özgürlük tutkusunun çok güçlü bir duygu olduğunu söyleyen yazar, çocukların tam anlamıyla özgürleşmeden, küçük yaşlarda eğitilmesinin gerekli olduğunu vurgulamaktadır.

** Yazar, kurallara uyma becerisinin Küçük yaşlarda kazanılması gerektiğini söylüyor.

** Yazara göre, bireyler daha küçük yaşlarda dilek ve isteklerini ötelemesini öğrenmelidir. Küçük yaşlarda isteklerini yönetemeyen çocukların yetişkin olduklarında çok zorluklar çekeceklerini anlatıyor. 

** Yazara göre, çocuklarda yetişkinlerde mevcut olan potansiyelin tamamı vardır; öğretmene düşen bu potansiyeli ortaya çıkarmaktır.

** Yazar çocuklarımızı günümüz şartlarına göre değil geleceğin şartlarına göre yetiştirmemiz gerektiğini söylemektedir.

Sevili Hocam, Immanuel Kant’ın Eğitim Üzerine Kitabından bazı saptamalar yapmaya çalıştım. Biliyorum ki, tespitlerin tamamını sen de biliyorsun. Öyle olsa bile bildiklerimizi tekrar gözden geçirmenin faydalı olacağını düşünüyorum.

 Görseller: https://www.pexels.com/tr-tr/arama/e%C4%9Fitim%20okul/


 


 

 

 


Eğitim Üzerine Yazılmış Eserlere Göz At Eğitim Üzerine Yazılmış Eserlere Göz At Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mart 26, 2022 Rating: 5

4 yorum:

  1. Çok faydalı bir içerik olmuş Fatih Bey. Emeğinize sağlık 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımı beğenmeniz beni çok mutlu etti, çok teşekkürler Yıldız Hanım:)

      Sil
  2. herkes öbür bloguna alıştıydı, keşke bu yazılarını da orda yazsan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, arkadaşlarım diğer bloğuma çok alıştılar biliyorum ancak o blogda yazılar fazlalaşmaya başlayınca doğal olarak aradığını bulmak zorlaşıyor. Bu sebeple öğrencilerimize çok faydalı olacağını düşündüğüm pratik bilgileri bu bloğumda yayınlamayı uygun buldum. Yine de tavsiyeler için çok teşekkürler.:)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.