Eğitimi Yeniden Düşün


Eğitimi Yeniden Düşün, saymuallim
Eğitimi Yeniden Düşün

Sevgili Hocam, biliyorum ki eğitim öğretim hakkında çok şey okuyoruz ve çok şey biliyoruz. Öyle olsa bile atalarımız, ‘’Bin bilsen de bir bilene danış.’’ Demişler. Bu sebeple bazen başka kişilerin fikirlerine göz atmak ve eğitimi yeniden düşünmek gerekebilir.

Tam da bu anlamda senin için bir kitap tanıtımı hazırladım. Eğitimci Yazar Salman Khan'ın Dünya Okulu isimli kitabından önemli gördüğüm tespitleri sıralayacağım. Kitabın parolası: ‘’Eğitimi Yeniden Düşünmek.’’

** Yazara göre öğrenmenin en önemli yollarından birisi; başkalarına bir şeyler öğretmektir. Bizler öğrencilere bir şeyler öğretmeye çalışırken aynı zamanda kendimiz de çok şeyi öğreniyoruz.

** Yazar, öğretmenlerin klasik öğrenme yöntemlerini bir kenara bırakarak öğrenmeyi öğretmeleri gerektiğini vurgulamaya çalışıyor. Bunu yaparken öğretmenlere düşen en önemli görevin öğrencilere rehberlik etmek olduğunu söylüyor.

** Yazar, işbirliğine dayalı öğrenme yöntemlerinin hem sosyal hem de akademik anlamda çok faydalı olduğunu vurgulamaya çalışıyor.

** Kitaptan önemli gördüğüm tespitlerin den birisi de; uygun eğitim öğretim ortamı sağlanması halinde bütün öğrencilerin yeterli düzeyde öğrenebileceklerini savunmasıdır.

** Ayrıca yazar, bireylerin öğrenme faaliyetlerini otomatik olarak yaptıklarını vurgulayarak bir şeyin otomatik hale gelebilmesi için yeterli sayıda tekrar yapılması gerektiğinden bahsetmektedir.

** Yazarın önemli gördüğüm tespitlerinden bir diğeri de teknolojik aletlerin fırsat eşitliğini sağlamasıdır. Yazara göre teknolojik aletler her ne kadar fırsat eşitliğini sağlasa da kaliteli içerik sağlanamazsa bu aletler pahalı birer oyuncaktan farksızdır.

Eğitimci yazar Salman Khan, Dünya Okulu isimli kitabında eğitimi yeniden düşünmek ve gözden geçirmek gerektiğini tavsiye ediyor. Bu yüzden kitabın parolası da eğitimi yeniden düşünmek olarak belirlenmiştir. Kitaptaki tavsiyelerin çoğuna aşina olsak bile bazıları eğitimi öğretimi yeniden düşünmemizi sağlayabilir.

Görseller: https://www.pexels.com/tr-tr/arama/alfabe/

 


 


Eğitimi Yeniden Düşün Eğitimi Yeniden Düşün Reviewed by EĞİTİM PINARI on Mart 31, 2022 Rating: 5

16 yorum:

  1. salman khan ın filmleri çok eğlenceli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrusu yazarım filmlerini izleme imkanım olmadı.

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Ziyaret ve değerlendirmeler için çok teşekkürler yazarımsı:)

      Sil
  3. Eğitimci yazar doğru konulara temas etmiş. Emeğinize sağlık Fatih Bey 🧿👏🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de kitaptaki tavsiyeler çok orijinal ve anlamlı. Yorum ve ziyaret için çok teşekkürler Yıldız Hanım:)

      Sil
  4. Başkalarına bir şeyler ögreterek öğrenmek çok önemli bence de...Yazarımız güzel tespitler yapmış.
    Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel yazmışsınız elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, yazıyı beğenmenize çok sevindim:)

      Sil
  6. Aktör olan Salman Khan'la bu kitabın yazarı olan Salman Khan aynı kişiler değiller. İlk duyduğumda bende küçük bir şok yaşamıştım :)) Paylaşmak istedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katkılarınız için çok teşekkür ederim Esra Hanım:)

      Sil
    2. Rica ederim. Son derece açık ve anlaşılır yazınız için ben teşekkür ederim emeğinize sağlık :)

      Sil
    3. Bu kibar yorum için tekrar teşekkür ederim:)

      Sil
  7. Blogunuz çok güzel.. Sizi kendi sayfama da beklerim https://lensoptikal.com/ :) İyi günler dilerimm..

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.