Çocuğun Kitap Kurdu Olsun İster misin

 

Çocuğun Kitap Kurdu Olsun İster misin, saymuallim
Çocuğun Kitap Kurdu Olsun İster misin


Sayın veli, biliyorum ki yazının başlığını okur okumaz cevabın ‘’tabii ki isterim’’ olacaktır. Bundan adım gibi eminim. Her anne baba çocuğunun kitap okumasını istiyor ancak bazı çocuklar okurken bazıları da ne yaparsak yapalım okuma eylemine mesafeli duruyor.

Çocuklarımıza kitap okutabilmek hatta onları kitap kurdu olarak yetiştirebilmek için hem öğretmenlerimize hem de velilerimize görevler düşmektedir. Bu yazımda velilerimizin neler yapabilecekleri üzerinde durmaya çalıştım. Aşağıda sıralayacağım maddeler size bu konuda fikir verecektir.

Kitap Kurdu Çocuk Yetiştirme Tavsiyeleri:

** Çocuklarınıza görseli bol kitaplar okutun.

** Duygusal mesajları fazla olan kitapları okutun.

** Hikaye, masal gibi çocukların kendilerini gerçekleştirme ve kahramanları ile özdeşlikler kuracakları kitapları okutun.

** Başlangıçta okutacağınız kitaplar fazla bilgi barındıran kitaplar olmasın.

** Kitap okuma faaliyetlerini ailecek yaparak şölen haline getirin.

** Kitap okuma eylemini etkileşimli bir hale getirin; aynı kitabı arkadaşları ile okumasını ve kitap hakkında konuşmasını sağlayın.

Sevgili veli, bu yazımda Kitap Kurdu Çocuk Yetiştirme Tavsiyeleri üzerinde durmaya çalıştım. Yukarıda bahsettiğim yöntemler biliyorum ki, size çok faydalı olacaktır. Unutmayınız ki; bu yöntemlerden daha fazla etkili bir yöntem varsa, o da yukarıdaki yöntemleri uygulama konusunda velilerimizin çaba göstermeleridir.

 Görseller:pexel.com.tr



 


Çocuğun Kitap Kurdu Olsun İster misin Çocuğun Kitap Kurdu Olsun İster misin Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ocak 12, 2022 Rating: 5

6 yorum:

  1. Çok doğru öneriler. Özellikle rol model olmak çok önemli diye düşünüyorum. Emeğinize sağlık Fatih Bey 🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rol model olma konusunda size yüzde yüz katılıyorum Yıldız Hanım. Diyebilirim ki, rol model olma yukarıdaki yöntemlerin tamamından etkili bir yöntemdir. Bu şekilde destekleyici yorumlarınız beni çok mutlu etmektedir. Bloğumda daima görmek istediğim Yıldız okuyucularımdansınız Yıldız Hanım, Yıldızınız parlasın, çok teşekkürler:)

      Sil
  2. Çok faydalı bir site olmuş. emeğinize sağlık :) Yazıdaki tavsiyelere fazlası ile katılıyorum. Umarım site çokça kişiye ulaşır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaret, değerlendirme ve bu güzel temenniler için çok teşekkürler Gamzeli Kız.:)

      Sil
  3. Merhabalar.
    Bizler var ya karakucak, karadüzen bir öğrenciydik. Okuma yazma öğren, biraz da matematik yapabiliyorsan, değme senin öğrenciliğine; böyle öğrenciliğin keyfine diyecek yok. Ama ne oldu? Bizler her konuda o kadar zayıf eğitilen, öğretilen ve yetiştirilen öğrencilerdik ki, şu andaki durumla mukayese edildiğin de kocaman bir sıfırdık. O zamanki öğrenciliğimizin şimdiki öğrencilerin yanında sadece bir üstünlüğümüz var ki, o da bizler büyüklerimize karşı saygılı ve itaatkar öğrencilerdik. Büyüklerimize asla kafa tutmazdık. Onlar bize her türlü şeyi söylerdi, bizler boynumuzu büker ve yere bakardık. Şimdi okuldan dağılmış evlerine giden öğrencilerin kamu malına verdikleri zararı önlemek için uyardığımız da işitmediğimiz küfür kalmıyor bazen üzerimize yürüyenler bile oluyor. Kendi aralarında erkekli kızlı o kadar çok kötü küfürler ediyorlar ki, anlatamam. Öğrenci değil sokak serserisi yetiştiriyoruz.

    Kitap kurdu konusuna hiç değinmedik. Paylaşımda açıkladığınız izlenecek yollar, gerçekten doğru tespit edilmiş uygulanması gereken kurallar. Bizlere kitap sevdirilmedi ve onun için de bizlerin pek kitap okuma alışkanlığı yok. Bir çoğumuz bu alışkanlığı sonradan edindik. Sonradan edinilen alışkanlıklar da küçük iken elde edilen alışkanlıklar kadar etkili ve kaliteli olmuyor maalesef.
    Eğitim ve öğretimle ilgili bu güzel ve yararlı paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.

    1923 yılından beri bir doğru dürüst eğitim politikası belirleyip uygulayamadık. Hala denemelerle arayış içindeyiz. Bu ülkeye de bu ülkenin insanlarına da yazık ediyorlar. Bir Almanya, bir Finlandiya kadar olamadık. Finlandiya için en mutlu öğrencilerin bulunduğu ülke diyorlar.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski neslin büyüklere saygılı olduğunu kabul ediyorum. Aynı zamanda elindekilerin kıymetini bilmeyen pek çok genç var bu konuda da size katılıyorum. Finlandiya eğitim sistemi hakkındaki olumlu bilgileri ben de okumuştum. Umarım gelişmiş ülkeler seviyesinde bir eğitim öğretim çıtasını biz de yakalarız. Bu güzel ve kapsamlı değerlendirmeler için çok teşekkürler Recep Bey:)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.