İyi Ebeveyn Ol


İyi Ebeveyn Ol, saymuallim
İyi Ebeveyn Ol

Sevgili anne baba, çocuklarım bana Allah tarafından verilmiş bir emanet; onları hem fiziksel hem de ruhsal yönden tam olarak yetiştirmek istiyorum diyarsan, İyi ebeveyn ol başlıklı yazımı okumalı ve yazıdaki yöntemleri eksiksiz olarak hayata geçirmelisin.

İyi Ebeveyn Ol

** Çocuklarına eşit davran, onlar arasında ayrımcılık yapma.

** Çocuklarının duygu ve düşüncelerine saygılı ol, aşırı kuralcı olma.

** Çocuklarını istediğin şeyleri yaptırmak için sevdiği şeylerden mahrum bırakarak tehdit etme.

** Çocuklarına karşı tutarlı ol; bugün evet dediğin şeylere yarın hayır deme.

** Çocuklarını oldukları gibi kabul et, başka çocuklarla mukayese ederek onlara baskı kurmaya çalışma.

Sevgili anne babalar, çocuk yetiştirmek zor bir eylemdir. Çocuklarımızı günün şartlarına göre en güzel şekilde yetiştirmek için sayısız yöntem ve teknik vardır. Yukarıdaki yöntemler iyi anne baba vasıflarıdır. Bu maddeler dışında neler yapabilirim diye düşünürseniz; bana göre en iyi yöntem onlarla empati kurmak, kendinizi çocuklarınızın yerine koymak ve yaptığım davranışlarda çocuklarım yerine ben olsaydım ne yapardım sorusunu sormak ve uygun cevapları hayata geçirmeye çalışmak olacaktır.

Görseller:pexels.com.tr

 



İyi Ebeveyn Ol İyi Ebeveyn Ol Reviewed by EĞİTİM PINARI on Şubat 05, 2022 Rating: 5

6 yorum:

  1. eveet büyükler nasıl davranıyorsa evde, küçükler de onları örnek alıyor yani büyükler evde iyi olmalı ki çocukları da iyi olsunlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda size katılıyorum, çocuklarımıza rol model olmak çok önemlidir. Çok teşekkürler.

      Sil
  2. çok doğru.. ebeveynler her zaman iyi ve doğru model olmalı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde bu konuya dikkat çekiliyor, rol model olmak çok önemlidir. Çok teşekkürler maviye iz süren.

      Sil
  3. başka çocuklarla kıyaslamamak gerekiyor gerçekten de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklarımızı başka çocuklarla kıyaslamanın onların ruh dünyasında açacağı yaraları unutmamak gerekir. Çok teşekkürler Ahmet:)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.