Ders 18 (Başarı Varsayımlarını Öğren)


Ders 18 (Başarı Varsayımlarını Öğren), saymuallim
Ders 18 (Başarı Varsayımlarını Öğren)

Sevgili öğrenciler, başarının sayısız şartı vardır. Bunlardan en önemli olanı planlı çalışma ve başarıya götürecek inanç sistemidir. Aşağıya sıralayacağım başarı varsayımlarına gönülden inanır ve onları yaşantınıza dahil ederseniz, başarı basamaklarını ışık hızıyla atlayacaksınız.

** Mazeretleri hayatından çıkaran insanlar için imkansız diye bir şey yoktur. Çünkü insanlar her türlü kaynağa sahiptir.

** Her zaman, her durumda bir seçenek daha vardır.

** Bir şeyi bir insan başarmış ise onu tüm insanlar başarabilir.

** Başarısızlık diye bir şey yoktur; sadece sonuçlar vardır.

** Başarısızlık en değerli öğretmendir.

Sevgili öğrenciler, yukarıda sıraladığım maddeler olaylara farklı ve gelişimsel bir bakış açısı ile bakmayı tavsiye etmektedir. Maddelerin doğruluğunu sorgulamak yerine bunları günlük hayatta deneyimlemek girişimcilik adına çok faydalı olacaktır.

 Görseller: pexels.com.tr


 


 

 


Ders 18 (Başarı Varsayımlarını Öğren) Ders 18 (Başarı Varsayımlarını Öğren) Reviewed by EĞİTİM PINARI on Ocak 31, 2022 Rating: 5

16 yorum:

  1. dönüşü olmayan yolllara çıkmayı hep sevmişimdir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaret ve değerlendirmeler için çok teşekkürler Kalemyazar.:)

      Sil
  2. Merhaba,
    Yazınızı okuyup yazınızla ilgili bir yorum yazmak isterdim ama maalesef öyle yapmayacağım. Blogunuzdan herkesi haberdar etmek ve takip edilmek için bu kadar enerji harcamanızı anlayamadığım için sormaya geldim. Neden herkesin blogunuzu takip etmesi bu kadar önemli sizin için? Bence takip edilmekten çok yazmaya ve paylaşmak istediğiniz şeylere odaklanmalısınız. Eğer gerçekten olması gerekiyorsa zaten ihtiyacı olan sizi bulacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görüşlerinize saygı duyarım. Belki de blog arkadaşlarımdan böyle bir talepte bulunmak sıkıcı olabilir ama ben her halükarda bloğum hakkında bilgi vermem gerektiğini düşündüğüm için böyle bir çaba içine girmiş olabilirim. Ayrıca bloğum hakkında değerlendirme yapıp yapmamanız da sizin taktirinizdir.

      Sil
    2. Cevabınız için çok teşekkürler. Kendi blogumda yazdığım cevabı belki gözünüzden kaçar diye buraya da yazıyorum. Blogunuzu duyurma ve faydalı olma amacınızı anlıyorum ancak ne kadar bilgimiz ve tecrübemiz olursa olsun ancak karşıdakinin istediği ve anladığı ölçüde aktarabiliriz. Yani öncelikle karşı tarafta bir merak ve öğrenme isteği uyandırmalıyız ki bunun için de karşı tarafı çekecek bir şey sunmalıyız. İnsanları en çok çeken şey onlara değer verdiğimizi göstermektir. Misal kopyala yapıştır özel gün mesajlarını kimse sevmez çünkü bize özel değildir. Yorumlar için de aynı şey geçerli. Girdiğiniz blog sayfası ile ilgili yorumlar yapsanız zaten herkes sizin blogunuza iade-i ziyaret yapacaktır.

      Blogunuz için başarılar dilerim. Dilerseniz tüm yardımları silebilirsiniz, ben istediğim cevaba ulaştım, teşekkürler.

      Sil
    3. Hiçbir şekilde yorumlarınızı silmem. Çünkü yorumlardan çok şey öğreniyorum. Ayrıca ben olumsuz bile olsa tüm yorumları değerli buluyorum. Tavsiyeleriniz bana çok şey katıyor; çok çok teşekkür ederim:)

      Sil
  3. Eğitim-öğretime katkınızdan dolayı teşekkür ederiz..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Ertuğrul Bey, bilgilerin hem öğrenci kardeşlerimize hem de eğitimci arkadaşlarımıza faydalı olmasını çok istiyorum.

      Sil
  4. Ne kadar faydalı bilgiler...Ben de oğluma her fırsatta başarısızlığın da başarının bir parçası olduğunu söylüyorum :)

    YanıtlaSil
  5. mazaretlerden kaçınmalıyız her anlamda hayatımızda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklı mazeretlerimiz olsa bile mazeretlere sığınmamayı alışkanlık haline getirmek gelişim adına çok faydalı olacaktır.

      Sil
  6. Başaramaya başaramaya başarıya ulaşacağız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olumsuzluklardan etkilenmeden denemeye devam etmek de harika bir yöntem aslında.

      Sil
  7. Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler:) Bu yazınız bana pygmalion etkisini hatırlattı. Aslında neye inanırsak, neyin beklentisi içerisinde olursak o karşımıza çıkar. Bu nedenle de inanç sistemimizi olumluya odaklamak, olumlu beklentiler içerisinde olmak çok önem taşır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, evet bütün mesele inanmaktır. Hatta bir yazar der ki: ''Neye inanırsak oyuzdur.''

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.