Ders 1(Hedef Belirle)

 

Ders 1(Hedef Belirleme), Saymuallim
Ders 1(Hedef Belirleme)

Ders 1(Hedef Belirle)

Sevgili Öğrenciler, bu dünyaya geldik ve burada bize verilen ömrü yaşayıp göçeceğiz. Biliyoruz ki, bu dünyada sonsuza kadar yaşamayacağız. O halde bize düşen; buradaki yaşantımızı hem maddi hem de manevi anlamda en güzel şekilde yaşamaktır. Bunu yapabilmek için kendimize hedefler belirlemeli ve bu hedeflere daha kolay erişmemizi sağlayacak soruları kendimize sormalıyız. Bu derste size faydalı olacağını düşündüğüm bazı hedef belirleme soruları hazırladım. Hazırladığım sorulara başka sorular da ilave edilebilir. Bu yazıda şu an itibari ile aklıma gelen soruları sıralıyorum; zaman içinde konuyla alakalı diğer soruları da ilave edebilirim.

** Bu dünyaya niye geldim?

** Bu dünyada yaşama amacım nedir?

** Dünya hayatımı nitelikli bir şekilde yaşayabilmek için neler yapmalıyım?

** Kazanmam gereken donamımlar nelerdir?

** Bu donanımları hayatıma nasıl geçirebilirim?

** Hayatımın ilerleyen bölümlerinde karşılaşabileceğim muhtemel sıkıntılar nelerdir?

** Karşıma çıkan sıkıntıları kendime fazla zarar vermeden nasıl aşabilirim?

** Üstesinden gelemediğim sorunlar hakkında kim/kimlerden yardım alabilirim?

Yukarıdaki hedef belirleme sorularını her öğrencinin kendine sorması ve cevaplarını düşünmesi çok faydalı olacaktır.

 Görseller:pexels.com.tr



 



Ders 1(Hedef Belirle) Ders 1(Hedef Belirle) Reviewed by EĞİTİM PINARI on Aralık 27, 2021 Rating: 5

8 yorum:

  1. bu blogunu ilk açtığında ilk dersini okumuştum, tanıtırım bir ara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katkılarınızdan dolayı çok teşekkür ederim:)

      Sil
  2. Merhabalar.
    Maslow ne demiş: "Tüm yaşam eğitimdir. Herkes öğretmendir ve herkes sürekli olarak öğrencidir."
    Çok güzel bir eğitim sayfası hazırlamışsınız. Tebrik ederim. Hayırlı olsun. Takipçisi ve okuyucusu bol olsun inşAllah. Yine gelir incelemeye devam ederiz.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size ziyaret ve bu kibar yorum için çok teşekkür ederim Recep Bey:)

      Sil
  3. Hayırlı olsun yeni blogunuz. Uzun ömürlü olsun dilerim. 👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel temenniler ve ziyaret için çok teşekkür ederim Momentos:)

      Sil
  4. Yaradılışını sorgulamayan doğuramaz demiş alimler...
    Harika sual:Bu dünyaya neden geldim?
    Insan sadece bu suali dusunup cevabı verse,,incitmez insanı,,kadını,,incitmez savunmasız hayvanı,,,incitmez kendini kalbini,,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen bir soru bile yaşananları idrak etmeye yetebilir. Mesele o bir soruyu sorabilmek. Bu enfes katkı için çok teşekkürler Sibel Hanım, sizi her zaman bloğumda görmekten mutlu olacağım.:)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.